Course

The course FBMA03 is currently not being offered

Course code: FBMA03
Swedish title: Förlags- och bokmarknadskunskap: Grund- och fortsättningskurs
Credits: 60

NB! The course is not given this semester. The information below was about autumn semester 2017.

Study period: autumn semester 2017
Semester: 2
Type of studies: full time, day
Study period: 2017-01-16 – 2018-01-14
Language of instruction: Swedish

Introductory meeting: 2017-08-28 at 10:15 – 12:00

Teachers: Sara Kärrholm, Ann Steiner

Description

I kursen behandlas olika delar av förlagets arbete, förlags- och bokmarknadskunskap och teoretiska perspektiv på bokmarknaden. Du kommer att lära dig praktiska saker såsom manusbearbetning, copyskrivande, bokdesign samt produktion av tryckt och digital bok. Du kommer även att få kunskaper och insikter i förlagets arbete med marknadsföring, marknadsanalys, förlagsekonomi och förlagsjuridik. Du kommer att arbeta med autentiska manus och exempel i uppgifter, workshops och seminarier och möta många gästlärare verksamma inom branschen. Under kursens gång kommer du att komma i kontakt med flera av bokmarknadens olika segment, exempelvis allmänlitteratur (både fack- och skönlitteratur), barnböcker och läromedel. Eftersom hela bokbranschen är i förändring finns inom kursen också viktiga avsnitt om produktion och spridning av digital utgivning, exempelvis e-böcker. Förutom praktiska uppgifter kommer du att läsa förlags- och bokhistoria från 1450-tal fram till i dag, lära dig använda kulturteoretiska perspektiv på bokmarknaden samt skriva en självständig uppsats.

Detta ämne kan läsas som fristående kurser från grundkurs till kandidatkurs (1-90hp) och kan utgöra huvudområde i examen på grundnivå (t.ex Filosofie kandidatexamen 180hp).

Du hittar mer information om hur du utformar din examen här: http://www.kultur.lu.se/utbildning/vagar-till-examen.

Included parts

  • Redaktionellt block: Paper, introduktion, 3 credits
  • Redaktionellt block: Redaktionellt arbete, 10 credits
  • Redaktionellt block: Förlagsjuridik, 2 credits
  • Bok- och förlagshistoria, 5 credits
  • Produktion och design, 5 credits
  • Digital utgivning i teori och praktik, 5 credits
  • Marknadsblock: Pressrelease, 1 credits
  • Marknadsblock:Marknadsplan, 3 credits
  • Marknadsblock:Företagsekonomi, 2 credits
  • Marknadsblock:Marknadsföring och marknadsanalys, 9 credits
  • Kulturteori, 7.5 credits
  • Uppsats, 7.5 credits

Note!

This course is not open as a freestanding course next semester. It can be open for application within a programme or for students in an exchange programme. Please ask your academic advisor for information.

How to apply

Lund University uses a national application system run by University Admissions in Sweden. It is only possible to apply during the application periods: October–January for autumn semester and June–August for spring semester.

Extended application deadline

Sometimes the application deadline is extended for a specific programme or course. In these cases you will find the message "open for late application" by the programme/course information on universityadmissions.se. You apply with the usual application steps. As long as this message is showing, it is possible to apply, but late applications are processed in order of date, so it is still important to apply as soon as possible. Please note that if the programme/course does not have an extended deadline, it is not possible to apply late.

First or Second Admission Round?

All international students are encouraged to apply to the First admission round. This round takes place many months before the start of a semester and gives students the time they need to pay their tuition fees, apply for and receive their residence permit (if required), find housing, etc.

The Second admission round is an alternative for students from EU/EEA countries as they do not need a residence permit. Non-EU/EEA students will most likely not have enough time to obtain their permit before the start of the semester. However, even EU/EEA students are advised to apply during the First admission round, as some programmes can be applied for only in the January round. Also, this provides applicants with an admission decision much earlier, which is helpful in making decisions about their studies.

Tuition Fees

Non-EU/EEA citizens

Citizens of a country outside of the European Union (EU), the European Economic Area (EEA) and Switzerland are required to pay tuition fees. You pay one instalment of the tuition fee in advance of each semester.

Read more about tuition fees, payments and exemptions

EU/EEA citizens and Switzerland

There are no tuition fees for citizens of the European Union (EU), the European Economic Area (EEA) and Switzerland.

Application fee

If you are required to pay tuition fees, you are generally also required to pay an application fee of SEK 900 (approximately EUR 100) when you apply at universityadmissions.se. You pay one application fee regardless of how many programmes or courses you apply to.

Read more about paying the University Admissions in Sweden application fee and exemptions

Page Manager: Asa.Lundgrenkultur.luse | 2020-06-15