Person

Karin Salomonsson

Reader, Senior Lecturer

  • Division of Ethnology
  • Department of Arts and Cultural Sciences

Contact information

E-mail karin.salomonssonkultur.luse

Phone +46 46 222 09 58

Mobile +46 70 588 15 19

Room C446

Visiting address
Helgonavägen 3, Lund

Postal address
Box 192, 221 00 Lund

Internal post code 30

Research

My profile in Lund University research portal

Books (2)

  • Löfgren, O., Willim, R., O'Dell, T., Åkesson, L., Salamon, K. L. G., Christerdotter, M., Ristilammi, P.-M., Jönsson, H., Salomonsson, K. & Thrift, N. (2005). Magic, Culture and The New Economy. Berg Publishers.
  • Salomonsson, K. (1998). Fattigdomens besvärjelser : visionära ideal och vardagliga realiteter i socialt arbete. Historiska Media, Box 1206, S-221 05, Lund, Sweden. Dissertation.

Editorships (3)

  • Damsholt, T., Salomonsson, K., Wiszmeg, A. & Schollert Hvalsum, L. (2011). (Eds.) Kulturdreven innovation – Nye metoder, nye muligheder. Lunds universitet & SAXO-Instituttet.
  • Åkesson, L., Salomonsson, K. & Hagström, C. (2008). (Ed.) ETN:RIT. ETN: etnologisk skriftserie, 4. Department of European Ethnology, Lund University.
  • Hansen, K. & Salomonsson, K. (2001). (Eds.) Fönster mot Europa. Platser och identiteter. Studentlitteratur AB.

Articles (8)

  • Salomonsson, K. (2011). "Svårt att hitta stilen?" : de personliga shoppingrådgivarnas roll i konsumtionskulturen. Kulturella perspektiv - svensk etnologisk tidsskrift, 2-10. Föreningen Kulturella perspektiv.
  • Salomonsson, K. (2005). Bröllopskoordinatorn som ceremonimästare. Kulturella perspektiv - svensk etnologisk tidsskrift, 2005, 49-56. Föreningen Kulturella perspektiv.
  • Salomonsson, K. (2005). Cultural Studies at the Marketplace - Experiences from Service Management. Nord-Nytt, 94: 2005, 39-46. Inst. for europaeisk folkelivsforskning.
  • Salomonsson, K. (2003). Flexibel och anställningsbar - en moralisk förpliktelse?. Rig, 129-141. Föreningen för svensk kulturhistoria.
  • Salomonsson, K. (2003). The E-economy and the Culinary Heritage. Articulating Europe. Local Perspectives. Special edition of Ethnologia Europea. Journal of European Ethnology, 125-144. Museum Tusculanum Press.
  • Salomonsson, K. (2003). Work-shopping. Arbete, konsumtion och kulturell ekonomi. Kulturella perspektiv - svensk etnologisk tidsskrift, 2003, 24-34. Föreningen Kulturella perspektiv.
  • Åkesson, L. & Salomonsson, K. (2002). På ritualernas marknad köper kunden sin livscykel. Axess, 32-34. Axess Publishing AB.
  • Salomonsson, K. (2001). Karriärens kropp. Kulturella perspektiv - svensk etnologisk tidsskrift. Föreningen Kulturella perspektiv.

Book chapters (11)

  • Salomonsson, K. (2016). På modets bakgård : garderobsrensning som ritual och moderiktig praktik. In de Wit Sandström, I. & Fredriksson, C. (Eds.) Á la mode : mode mellan konst, kultur och kommers (pp. 103-125). Makadam förlag.
  • Salomonsson, K. (2014). "Jag är som en talande spegel" : förtroendebyggande strategier i personliga tjänster. In Andersson Cederholm, E. & Sjöholm, C. (Eds.) Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar (pp. 13-24). Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet.
  • Åkesson, L. & Salomonsson, K. (2010). Ritualernas marknad : etnologisk forskning om livscykelsritualer och upplevelseindustri. In Hornborg, A.-C. (Ed.) Den rituella människan : flervetenskapliga betraktelser. Linköping University Electronic Press.
  • Salomonsson, K. (2006). Är det mitt ansvar?. In Lövkrona, I., Agrell, C. & Widén, K. (Eds.) Akka Akademiska Kvinnors Ansvar: Ledarutvecklingsprogram för kvinnor vid Lunds Universitet 2004-2005 (pp. 91-95). Lunds universitet.
  • Salomonsson, K. (2006). En minnesvärd måltid. In Burstedt, A., Fredriksson, C. & Jönsson, H. (Eds.) Mat: Genealogi och gestaltning (pp. 165-183). Studentlitteratur AB.
  • Salomonsson, K. (2005). Flexible, Adaptable, Employable: Ethics for a New Labour Market. In Löfgren, O. & Willim, R. (Eds.) Magic, Culture and the New Economy (pp. 117-129). Berg Publishers.
  • Salomonsson, K. (2004). The Fate of Quorn; Looking for a Heritage in the Era of Postmodern Foodstuffs. In Lysaght, P. (Ed.) Changing Tastes, Food culture and the processes of industrialization (pp. 287-294). Schweizerische Gesellschaft fur Volkskunde.
  • Salomonsson, K. (2003). Kompetensindustrin. Rekrytering, personalutveckling och karriärplanering. In Idvall, M. & Schoug, F. (Eds.) Kunskapssamhällets marknad (pp. 29-55). Studentlitteratur AB.
  • Salomonsson, K. (2003). Vem behöver ett yrke när man har personlig kompetens!. Yrkens gränser och gestaltning, 12-23. Arbetets museum.
  • Salomonsson, K. (2001). E-ekonomin och det kulinariska kulturarvet. In Hansen, K. & Salomonsson, K. (Eds.) Fönster mot Europa. Identiteter och platser. Studentlitteratur AB.
  • Salomonsson, K. (2000). Ut-märkt mat. Om genealogisk längtan och mimetiska relationer. In Rogan, B. & Alver, B. (Eds.) Norden og Europa. Fagtradisijoner i nordisk etnologi og folkloristikk. Novus Forlag.

Conference contributions (18)

  • Salomonsson, K. (submitted). Tantskräck, gäddhäng och magfläsk : co-bodies och materiellt/diskursiva praktiker i styling och personal shopping.
  • Salomonsson, K. (submitted). Creating the modern self: coaching and styling as techniques of personal branding.
  • Salomonsson, K. (2015). Att berätta ett kulturarv.
  • Salomonsson, K. (2015). Tantskräck, gäddhäng och magfläsk : co-bodies och materiellt/diskursiva praktiker i styling och personal shopping.
  • Salomonsson, K. (2015). Writing genre and the force of expression.
  • Salomonsson, K. (2014). "Jag är som en talande spegel" - om förtroendeberoende i personlig styling.
  • Salomonsson, K. (2012). Att stå ut från mängden : om att producera social och kulturell differentiering med hjälp av coaching och styling.
  • Salomonsson, K. (2012). Coaching, styling och personal shopping - redskap för social differentiering och kulturell skillnad?.
  • Salomonsson, K. (2011). Creating the modern self: coaching and styling as techniques of personal branding.
  • Salomonsson, K. (2011). Re-producing your true self: personal branding in the transformation economy.
  • Salomonsson, K. (2011). Rum för arbete - en sammanfattande reflektion. In Seifarth, S. (Ed.) [Host publication title missing]. Arbetets museum.
  • Salomonsson, K. (2009). "To look good is to feel good" - stil, kön och känslor i personlig rådgivning.
  • Salomonsson, K. (2006). De små tingens betydelse: autenticitet, norm och social distinktion i bröllopsfirande.
  • Salomonsson, K. (2005). Bröllopsnojja: Kulturell osäkerhet i upplevelsepåbudets tid.
  • Salomonsson, K. (2003). Flexible, Adaptable, Employable: Ethics for a New Labour Market.
  • Salomonsson, K. (2003). Kompetensindustrin- eller vikten av att vara anställningsbar.
  • Salomonsson, K. (2002). Unwrapping packaging strategies. Sammandrag av workshopdiskussion vid konferensen Elusive Consumption, Göteborg 2002.
  • Salomonsson, K. (2001). Free agent, hungry 2work: Changing cultural representations of (un)employment.

Working papers (3)

  • Salomonsson, K. (2013). Personlig paketering : Kroppar, kläder och garderober.
  • Salomonsson, K. (2012). Och vilken garderobstyp är du? : Om kroppar, kläder och personal shoppers.
  • Salomonsson, K. & Åkesson, L. (2002). Kompetenssamhället som nationell strategi - sociala och kulturella konsekvenser.

Reviews (4)

  • Salomonsson, K. (2005). Recension: Åsa Andersson: Inte samma lika. Identifikationer hos tonårsflickor i en multietniks stadsdel. Rig, 223-226. Föreningen för svensk kulturhistoria.
  • Salomonsson, K. (2005). Recension: Kön och känsla.Samlevnadsundervisning och ungdomars tankar om sexualitet. Rig, 2005, 226-230. Föreningen för svensk kulturhistoria.
  • Salomonsson, K. (2004). Recension: Frihetens milda disciplin. Rig, 2004, 37-41. Föreningen för svensk kulturhistoria.
  • Salomonsson, K. (2002). Recension: Malaria Urbana. Om byråflickan Anna Johannesdotter och prostitutionen i Stockholm kring 1900. Rig, 2002. Föreningen för svensk kulturhistoria.

Articles in specialist publications and popular press (2)

  • Salomonsson, K. (2011). Med rätt paketering visar du ditt sanna jag. Tvärsnitt - om humanistisk och samhällsvetenskaplig forskning, 30-33. Vetenskapsrådet, Vetenskapsrådet.
  • Salomonsson, K. (2006). Nära kunderna - logistik handlar om relationer. MiHngel, 2006, 18-19. Marknadsföreningen i Helsingborg, Marknadsföreningen Helsingborgsregionen.

Miscellaneous (2)

  • Salomonsson, K., Nielsen, N. J. & Haastrup, L. (2015). Indstilling till Uniformer på arbejde. Ph.d.-afhandling av Helle Leilund.
  • Salomonsson, K. (2011). Fakultetsopposition: Karin Jarnkvist: "När jag gifter mig ska jag göra det på riktigt".

Supervision at Lund University (1)

  • Bäckström, K. (2013). An exploration of leisure shopping in retail store environments: Illuminating meanings, manifoldness and dynamics in consumers shopping experiences. Dissertation.

Administrative

  • Member, Academic Appointments Board, Joint Faculties of Humanities and Theology
Karin Salomonsson

Reader, Senior Lecturer

  • Division of Ethnology
  • Department of Arts and Cultural Sciences

Contact information

E-mail karin.salomonssonkultur.luse

Phone +46 46 222 09 58

Mobile +46 70 588 15 19

Room C446

Visiting address
Helgonavägen 3, Lund

Postal address
Box 192, 221 00 Lund

Internal post code 30