För dig som är arbetsgivare

Samverka med våra studenter

Det finns många sätt för dig som arbetsgivare att samverka med eller anlita våra studenter.

Delta i arbetsmarknadsdagar

Under hösten 2020 planerar vi en arbetsmarknadsdag för studenter vid Institutionen för kulturvetenskaper.

Erbjud praktikplatser till studenter

Inom många av våra ämnen erbjuds studenter verksamhetsförlagd utbildning (VFU)/Praktik. Här finns en översikt: Praktik/VFU

Var samarbetspartner i projektkurser

Inom ett flertal av våra ämnen genomförs projektkurser med en extern aktör. Här finns en översikt: Projektarbeten

Annonsera jobb i karriärportalen

I vår jobb- och karriärportal MyCareer kan du som är arbetsgivare kostnadsfritt lägga in exempelvis lediga jobb, trainee- och praktikplatser och förslag till examensarbeten.

Du har även möjlighet att använda en betalningstjänst för att rikta din information till bestämda studenter efter utbildning, demografi, kompetenser med mera.

mycareer.se

Kompetensutveckla dina medarbetare

Lunds universitets uppdragsutbildningar vänder sig till yrkesverksamma inom företag, myndigheter och organisationer och ges i både Sverige och resten av världen.

Genom Lund University Commissioned Education (LUCE) erbjuder vi uppdragsutbildningar som kan skräddarsys efter behov.

Våra uppdragsutbildningar

Anna Burstedt