Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018

Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2025-09-16
Emma Severinsson intervjuades i Göteborgs-Posten om rutigt mode
2025-09-16
Magdalena Petersson McIntyre intervjuas om blind boxes
2025-09-15
Shirley Chan har spikat sin avhandling
2025-09-11
Magdalena Petersson McIntyre intervjuades i Market
2025-09-08
Susanne Lundin intervjuas om transplantation från gris till människa