Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018

Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2025-10-08
Kan vi lita på ChatGPT?
2025-10-04
Lars-Eric Jönsson: Klassisk arkitektur? Huset vid Bergaliden kommer se ut som ett 80-talshus
2025-10-03
Grattis Shirley Chan – nydisputerad i biblioteks- och informationsvetenskap
2025-10-03
Är second hand-marknaden av kläder hållbar?
2025-10-02
Grattis Pelle Snickars som har beviljats medel från VR!