Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018

Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2025-12-19
Jimmy Jönsson får medel från Wallenberg
2025-12-16
Kommunikation – nyckeln till hållbart skogsbruk
2025-12-16
Beviljade medel från RJ till nätverksprojekt i förlagskunskap
2025-12-12
Grattis Simon Halberg – nydisputerad i etnologi
2025-12-11
Beviljade medel från Erik Philip-Sörensens stiftelse
