Kurs
Kurskod:
IMSB20
Engelsk titel:
Intermedia Studies: The Rhetoric of Advertising in the Modern Media I
Högskolepoäng:
7,5
OBS! Kursen ges inte innevarande termin. Informationen nedan är från höstterminen 2022. Kursen ges även höstterminen 2023. Välj termin ovan för mer information!
Kurstillfälle:
höstterminen
2022
Studiesätt:
trekvartsfart,
kvällstid
Kursperiod:
2022-08-29 – 2022-10-30
Kursspråk:
engelska
Anmälningskod:
LU-E7001
Anmälningskod:
LU-32103
Behörighet:
Grundläggande behörighet
Introduktionsmöte:
2022-09-07
kl.
17.15 –
20.00
i LUX:C214
Lärare:
Heidrun Führer
- Schema
- Tentamensschema
- Canvas IMSB20 - Intermedia Studies: The Rhetoric of Advertising in the Modern Media I
- Bibliotekets ämnesguide
Beskrivning
In this course, expressions of modern advertising in different media are studied, using theories derived from semiotics, rhetoric and image analysis.
Advertising is defined as a form of communication. Its intermedial dimensions are analysed in relation to, for example, music videos or other means of popular culture. Questions concerning, for instance, branding, gender and/or globalisation are treated in relation to visual, verbal or sounding/musical means of advertising. Here, the main emphasis is put on an intermedial analysis of concrete examples of advertising in newspapers, television, Internet, but also buzz marketing and brand hacking will be discussed. Focus is set on analysing but also creating different forms of advertising in the 20th and 21st centuries, as a manifestation of modern popular culture.
This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2
Utbildningstillfällen – höstterminen 2023
First Admission Round / Internationell ansökningsomgång
Evening
Lund,
part time, 33 %
In English
september 6, 2023 –
oktober 18, 2023
Closed for applications
Second Admission Round / Nationell ansökningsomgång
Kvällstid
Lund,
trekvartsfart
På engelska
6 september 2023 –
18 oktober 2023
Information om anmälan
Du anmäler dig till våra kurser och program på antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Ansökningsperioden är mars–april för höstterminen och september–oktober för vårterminen.
Sen anmälan
Alla utbildningar stänger för anmälan, efter att sista anmälningsdatum har passerat.
Kurser och program som har platser kvar, öppnar för sen anmälan efter första urvalet. Dessa utbildningar är märkta "Öppen för sen anmälan" på antagning.se.
International student?
Make your application in the First Admission Round at universityadmissions.se.
Application period October–January for autumn semester and June–August for spring semester.
First or Second Admission Round?
All international students are encouraged to apply to the First admission round. This round takes place many months before the start of a semester and gives students the time they need to pay their tuition fees, apply for and receive their residence permit (if required), find housing, etc.
The Second admission round is an alternative for students from EU/EEA countries as they do not need a residence permit. Non-EU/EEA students will most likely not have enough time to obtain their permit before the start of the semester. However, even EU/EEA students are advised to apply during the First admission round, as some programmes can be applied for only in the January round. Also, this provides applicants with an admission decision much earlier, which is helpful in making decisions about their studies.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs mer om anmälnings- och studieavgifter.
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I är 13 750 SEK.

Kompetensprofil – intermediala studier
En folder om intermedialisters kunskaper och kompetenser.