Inkluderande undervisning för att främja alla studenters möjligheter att delta på lika villkor

Publicerad den 11 april 2023
En tjej med ryggen mot fotografen stående framför en sal med sittande publik. Foto.
Foto: Ben Moreland från Unsplash.com.

Sedan ungefär ett år tillbaka arbetar gruppen för Inkluderande undervisning på Institutionen för kulturvetenskaper för att främja alla studenters möjligheter att delta på lika villkor i undervisningen. Vårt arbetssätt är utforskande och vi har inga stora resurser till vårt förfogande. Men genom små konkreta förändringar hoppas vi åstadkomma förbättringar som gynnar studenternas lärande och trivsel. I denna artikel beskriver vi det vi har gjort.

Läs artikeln på webbsidan Stöd för digital undervisning.

Gruppen består av Cecilia Andersson, Lisa Engström, Emma Severinsson och Sara Tanderup Linkis.