Kristiina Savin får Lunds studenters pedagogiska pris

Publicerad den 15 december 2022
Porträttbild på Kristiina Savin.

Lunds studenters pedagogiska pris delas ut för framstående insatser i utbildningen. Rektor utser pristagare efter förslag från studentkårerna. Kristiina Savin, lärare och forskare vid idé- och lärdomshistoria och modevetenskap är en av tre pristagare. Motiveringen lyder: "Kristiina visar stor flexibilitet och omtänksamhet i sin undervisning, men aldrig genom att tumma på kvaliteten. Hon beskrivs som en lärare som är genuint intresserad och engagerad i att studenterna ska få reflektera och tänka fritt. Alla tankar, stora som små, tas emot med största respekt och inlyssnande, vilket stärker studenternas entusiasm och intresse. Kristiina är skicklig på att sätta lärandet i kontext till omvärlden och använder sig av många exempel från sin studentgrupp för att öka igenkänningen. Inte sällan exemplifierar hon hur ämnet ser ut i relation till olika kontexter och hur ämnet utvecklats över tid."

Det pedagogiska priset delas ut vid universitetets årshögtid den 27 januari 2023.

Läs mer om priset på Medarbetarwebben.

Stort Grattis!