Ny Bok: Negotiating Noise: Across places, spaces and disciplines – Sanne Krogh Groth (ed) James G. Mansell (ed)

Publicerad den 24 september 2021

– Vad är brus, var kan det höras och vad ska vi göra med det? Dessa frågor besvaras på mycket olika sätt i den här boken från forskningens perspektiv inom arkitektur, antropologi, kulturhistoria och teori, etnisk och historisk musikvetenskap, digital kultur, lingvistik, medicin, musikalisk komposition, sociologi, ljuddesign, ljudkonst, och stadsplanering.

Boken bygger på tvärvetenskapliga samtal vid två workshops - en vid Lunds universitet och en vid University of Nottingham, Malaysia Campus - boken överbryggar såväl professionella som kulturella skillnader.

Läs mer om boken "Negotiating Noise: Across places, spaces and disciplines" här.