Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018
Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2024-04-18
New book: What To Do About Conspiracy Theories? Academic Entanglements in Conflicts Over Truths
2024-04-18
Emma Severinsson: Slipsen är tillbaka – men varför?
2024-04-18
Soft girl – mår vi bättre av hemmamys?
2024-02-29
"How Can I help?" artikel av Jessica Enevold Duncan i tidskriften Högre utbildning
2024-02-26
Book Release – four new books at the Department