Susanne Lundin och Rui Liu intervjuades om digital läkemedels­konsumtion i Sydsvenskan

Publicerad den 5 oktober 2023
Illustration med texten Kulturvetenskaper i media.

"Vårdköer och skamkänslor – det är några förklaringar till att vissa hellre väljer Internet än doktorn om de är sjuka. Det visar en pågående stor forskningsstudie vid Lunds universitet. Forskarna undersöker vad som ligger bakom googlande om sjukdomar och varnar för riskerna med farliga läkemedel."

Susanne Lundin och Rui Liu från avdelningen för etnologi, tillsammans med Margareta Troein från medicinska fakulteten, intervjuades om sina avslutade och pågående forskningsprojekt om människors digitala läkemedelskonsumtion i Sydsvenskan.

Läs artikeln i Sydsvenskan: Google eller riktig doktor? Forskare i Lund undersöker våra sökvanor.