Kurs

Kurs 60 högskolepoäng • FBMA04

Kursen FBMA04 ingår för närvarande inte i kursutbudet

På kursen får du lära dig om olika delar av förlagets praktiska arbete och teoretiska perspektiv på bokmarknaden. 

Undervisning – vårterminen 2021

Coronapandemin påverkar fortsatt våra utbildningar och större delen av undervisningen måste ske helt digitalt tills vidare. Var uppmärksam på den information som förmedlas i schemat och/eller i Canvas – informationen justeras löpande baserat på aktuella beslut och rekommendationer.

Kurstillfälle: vårterminen 2021
Termin: 1
Utbildningsform: både campus/online
Studiesätt: heltid, dagtid
Kursperiod: 2021-01-18 – 2022-01-16
Anmälningskod: LU-71851
Behörighet: Grundläggande samt minst 60 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper.

Introduktionsmöte: Måndagen den 18 januari kl. 13.15 – 15.00

Kursansvarig: Tove Paulsson Holmberg
Lärare: Thomas Alm, Lena Amurén, Jerker Fransson, Sara Jonasson, Sara Kärrholm, Tove Paulsson Holmberg, Sara Tanderup Linkis, Eva Trägårdh, Anna Clara Törnqvist

Information om ingående delar

  1. Introduktion till förlags- och bokmarknadskunskap , 3 hp
  2. Redaktionellt arbete , 10 hp
  3. Förlagsjuridik , 3 hp
  4. Produktion och design , 7 hp
  5. Digital utgivning och spridning , 7 hp
  6. Marknadsföring och marknadsanalys , 10 hp
  7. Marknadsplan , 3 hp
  8. Förlagsekonomi , 2 hp
  9. Kulturteori , 7,5 hp
  10. Uppsats , 7,5 hp

Vägar till examen – ämne

Vill du ta kandidatexamen i detta ämne? Läs mer här!

Praktik inom utbildningen

Inom dessa arbetsplatser har förlags- och bokmarknadsstudenter gjort sin praktik under de senaste åren.

Alumnporträtt

Här hittar du alumnporträtt med tidigare studenter i förlags- och bokmarknadskunskap.

Bokryggar i en bokhylla. Foto.

Kompetensprofil: förlags- och bokmarknads­kunskap

– om studenternas kunskaper och kompetenser.

Sidansvarig: Asa.Lundgrenkultur.luse | 2020-06-15