Kurs
Kurs 7,5 högskolepoäng • IMSB14
Kursen utgör en fortsättning och fördjupning av IMSB10 eller äldre kurs IMSB12 (Reklamens retorik i moderna media I). Reklams utformning definieras och diskuteras i relation till olika mediers behov. Stor vikt läggs vid den etiska och mediespecifika bakgrunden i analysen av äldre och aktuella reklamföreteelser. Fokus hamnar i första hand på dagens massmediala reklamkultur, men även olika typer av reklam från tidigare skeden i historien berörs.
Denna kurs utgör även en delkurs i IMSA21, Intermediala studier, fortsättningskurs.
Kurstillfälle:
vårterminen 2013
Studiesätt:
heltid,
dagtid
Kursperiod:
2013-01-21 – 2013-02-22
Kursspråk:
engelska
Behörighet:
Grundläggande samt IMSB10 Reklamens retorik i moderna media I, eller äldre kurs IMSB12 eller motsvarande.
Anmälningskod:
LU-E7901
Anmälningskod:
LU-72211