Läs en kurs på engelska!

Gör din utbildning mer internationell med engelskspråkiga kurser! I dagens samhälle är det allt viktigare att kunna uttrycka sig på engelska – både i tal och skrift – och det är en merit som många arbetsgivare efterfrågar.

Om du inte har tid och utrymme att åka på utbytesstudier så är ett bra sätt att utveckla din engelska att läsa en engelskspråkig kurs på hemmaplan. På SAS-kurserna finns många utbytesstudenter så det finns gott om chanser att få öva på dina språkfärdigheter.

Special Area Studies – SAS-kurser – är engelskspråkiga kurser på 7,5 högskolepoäng som både är öppna för utbytesstudenter och andra intresserade studenter.

Vid Institutionen för kulturvetenskaper ger vi under 2024 följande SAS-kurser:

Hösttermin 2024

Vårtermin 2024

Fler engelskspråkiga kurser

Förutom SAS-kurserna har vi vid Institutionen för kulturvetenskaper fler kurser som ges med engelska som undervisningsspråk.

Kurser på engelska

Anmälningsperiod inför HT 2024

Anmälningsperioden öppnar i mitten av mars och sista anmälningsdag är 15 april.

Anmälan görs via www.antagning.se.

Via kurslänkarna till vänster kan du – när anmälningsperioden har öppnat – komma direkt till anmälningssidorna för respektive kurs, se puff i högerspalten på kurshemsidan!

Många olika flaggar som representerar olika länder
Sidansvarig: Asa.Lundgrenkultur.luse | 2024-03-14