Kurs
Kurs 7,5 högskolepoäng • IMSB24
Undervisning – höstterminen 2021
Covid-19 fortsätter att påverka våra utbildningar. Undervisning och examination kommer under första hälften av terminen att ske både digitalt och på campus. Från 1 november ligger fler moment på campus – aktuellt schema finns via kurshemsidor och/eller i Canvas.
The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analysed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analysing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.
This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2
Kurstillfälle:
höstterminen 2021
Studiesätt:
trekvartsfart,
kvällstid
Kursperiod:
2021-10-27 – 2021-12-08
Kursspråk:
engelska
Behörighet:
Grundläggande samt IMSB20 eller motsvarande (IMSB10, IMSB12)
Anmälningskod:
LU-E1621
Anmälningskod:
LU-32151
Introduktionsmöte: Tisdagen den 26 oktober kl. 17.15 – 20.00 i LUX:C214
Lärare:
Heidrun Führer
Hur ansöker du?
